Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Indultat un ex alt càrrec del Govern Pujol que va ser condemnat per malversació de fons públics

La condemna feia referència a l'anomenat "cas Treball" en el qual s'investigava un suposat finançament irregular d'Unió Democràtica

El Govern del Partit Popular indulta Josep Maria Servitje, ex alt càrrec d'Unió Democràtica i l'empresari Víctor Manuel Lorenzo Acuña, també militant del partit democristià. Servitje va ser secretari general de Treball quan Ignasi Farreres, que va ser jutjat i absolt, era conseller del ram. Servitge va ser condemnat a 4 anys i mig de presó com a responsable de desviar fons públics a través de l'adjudiciació d'estudis plagiats o de nula utilitat. Acuña, de la seva banda, va ser condemnat a 2 anys i mig de presó. Ara el Consell de Ministres els ha concedit l'indult a canvi d'una multa de 3.600 euros a cadascú.

L'anomenat "Cas Treball" es va destapar arran del "Cas Turisme" pel que Acuña ja havia estat condemnat anteriorment. S'investigava el suposat finançament irregular d'Unió que finalment no es va poder provar. En la sentència, de l'Audiènncia de Barcelona, es considerava provat que Servitje i Acuña es van posar d'acord per tal de "distreure fons" del Departament de Treball a través de concedir subvencions i contractar informes. Segons la resolució, queda provat que els 8 informes sobre dret laboral contractats, pels quals es van pagar més de 7 milions i mig de pessetes, no responien a cap necessitat real del Departament. Dels 8, segons la sentència, cap d'ells tenia utilitat, 4 no tenien ni contingut real i els altres 4 eres còpies de publicacions d'anys anteriors existents al mercat i en biblioteques jurídiques.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir