Aprenent a ser sirenes i tritons
Tarragona té la primera acadèmia de sirenes d’Europa. Persones de tot el món es desplacen fins al territori per posar-se una cua de peix durant 90 minuts i nedar a l’estil d’aquests éssers mitològics.

Reportatge sobre l'escola de sirenes
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Tarragona
Sensació de llibertat. Així és com resumeixen Susanna Seuma i Alejandro Rodríguez, els responsables de la Sirenas Mediterranean Academy, l’experiència de convertir-se en ésser mitològic durant una estona. L'escola va obrir portes l’any passat a Tarragona i és única al Mediterrani, ja que tan sols existeixen experiències similars a països asiàtics i als Estats Units. Els alumnes es posen una cua de peix i, durant una hora i mitja, aprenen la tècnica per poder nedar com una sirena o un tritó. “Els moviments són similars als que fem quan ens llancem de cap a la piscina”, explica Seuma, que afegeix que no és difícil: “es tracta de fer una ona amb el cos, és tot molt més natural”.

Participants a una de les classes de l'escola. / Sirenas Mediterranean Academy

Participants a una de les classes de l'escola. / Sirenas Mediterranean Academy
Complir un somni
L’activitat es fa a diferents piscines de la ciutat, tot i que els alumnes més experimentats poden fer la classe del nivell més avançat, que es fa al mar. La reacció dels participants és d’eufòria, i alguns –especialment les nenes més petites- diuen que han complert el seu somni de convertir-se per una estona en sirena. De fet, aquesta era l’aspiració d’infantesa de la mateixa fundadora.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.