Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
EUROS ANDORRANS

Pèrdues de fins a 200.000 euros pel retard en la distribució dels euros

Els numismàtics forans presentaran una demadna al BCE per les irregularitas en la distrubució dels lots.

Estoig d'euros andorrans(ANA)

Estoig d'euros andorrans

Andorra la Vella

Els professionals de la numismàtica xifren entre 100.000 i 200.000 euros les pèrdues per la lentitud del procés de distribució dels euros andorrans per part del Govern.

Recentment s'ha creat una plataforma formada pels principals distribuidors internacionals de monedes d'euro sota el paraigües de Col·leccionistes i Professionals de Monedes Ultratjats per Andorra. El seu portaveu, Ruben Pulido, ha manifestat la seva indignació pel retrard en la distribució internacional dels lots d'euros. Ha assenyalat que compten amb professionals d'Espanya, Itàlia, Alemanya o Bèlgica i volen presentar una demanda al Banc Central Europeu perquè actuï d'avant d'aquesta situació. Es preveu que estigui enllestida al setembre i demanaran danys i perjudicis. Tot i que no està del tot quantificat, ha dit que depenent de l'empresa el perjudici pot arribar als 200.000 euros.

La denúncia es presentarà contra el Servei d'Emissions del Govern que és el responsable de la distribució dels lots.

D'altra banda, Pulido ha posat de manifest que tota aquesta situació està provocant una especulació sense precedents que alimenta un cerce de diners opac.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir