Coopalsa preveu tancar l'any amb 5,5 milions d'usuaris d'autobús
Els passatgers reclamen el bus nocturn fins al Pas de la Casa, una millora significativa de les comunicacions d'incidències o millorar la puntualitat
Andorra la Vella
El gerent de la companyia adjudicatària de la majoria de les línies de bus, Gabriel Dallarès, ha presentat el balanç d'activitat d'aquest any, que encara no està tancat, però ha avançat que el tancaran amb aquests 5,5 milions de passatgers, que representen un 10% més que el 2023. És una dada molt elevada i el porta a pensar que estan lluny d'estabilitzar-se, de manera que continuarà creixent en els pròxims anys.
Quant a la satisfacció dels usuaris, ha comentat que és de 7,5, segons l'enquesta realitzada a gairebé 400 persones a l'agost. En aquest sentit, admet que és inferior a la de l'any passat, tot i que continua sent molt positiva, i és en part perquè s'ha perdut la novetat de la seva gratuïtat i, sobretot, perquè cada cop l'usa més gent. És a dir que els busos van més plens i ells van més incòmodes. També ha comentat que altres elements que els reclamen, alguns dels quals no són de la seva competència, són el bus nocturn fins al Pas de la Casa, una millora significativa de les comunicacions d'incidències o millorar la puntualitat.
Finalment, ha explicat que també fan una enquesta de clima laboral, però que encara té poca participació. La principal demanda que reben és la possibilitat d'instaurar torns intensius, però admet que és molt complicat, tenint en compte la llargada de la jornada que han de cobrir i que treballen tots els dies de l'any. Qüestionat pel comitè d'empresa, Dallarès ha comentat que a Coopalsa ja s'ha creat i fins i tot han fet la primera reunió i, quant als plans d'igualtat, assegura no els ha suposat cap problema presentar-los.
Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...