Prohens considera que hi ha "moltes possibilitats" per la Unesco declari Menorca Talaiòtica com a Patrimoni Mundial
La presidenta del Govern ha estat aquest dissabte a Menorca
:quality(70)/cloudfront-eu-central-1.images.arcpublishing.com/prisaradio/S7KL5F4BEITS3XWBOHZ4YIW35Y.jpg)
EFE/MIQUEL A. BORRÀS / MIQUEL A. BORRÀS EFE
Maó
La presidenta del Govern, Marga Prohens, ha considerat que hi ha "moltes possibilitats" i "molts números" perquè "finalment, després d'un llarg camí, es declari Patrimoni Mundial la Menorca Talaiòtica".
Així s'ha expressat Prohens aquest dissabte en declaracions als mitjans de comunicació després de visitar el jaciment Torralba d'en Salort, a Menorca.
En primer lloc, la presidenta de l'Executiu autonòmic ha volgut agrair a l'ambaixador delegat permanent d'Espanya davant de la Unesco, José Manuel Rodríguez, per haver-se desplaçat fins a Menorca i "voler conèixer més enllà dels expedients aquest patrimoni de Menorca Talaiòtica".
Igualment, ha mostrat el seu agraïment al director general de Patrimoni Cultural i Belles Arts del Ministeri de Cultura i Esport, Isaac Sastre, que també ha acudit a la visita, per "tot el suport des del Ministeri de Cultura que s'està donant a aquesta candidatura" .
Així doncs, la presidenta ha esmentat el proper 45è congrés de la Unesco "on sembla que tenim molts números perquè finalment, després d'un llarg camí, es declari Patrimoni Mundial la Menorca Talaiòtica". En aquest sentit, ha argumentat que és “un llarg camí” ja que han passat més de deu anys des que es va iniciar l'expedient. "És el fruit d´un gran consens polític i social", ha afegit.
Sobre això, ha assenyalat que “són moltes les persones i els representants polítics que han treballat per aconseguir aquesta declaració” i, ara, tant al president del Consell Insular de Menorca, Adolfo Vilafranca, com al Govern, els toca aquesta representació davant la Unesco dins aquest mes de setembre.
Per això, Prohens ha agraït "a totes les persones que han treballat per aconseguir aquesta declaració", que "s'han implicat al llarg d´aquest camí per donar a conèixer i posar en valor aquest patrimoni mundial".
Alhora, ha traslladat que espera que la propera vegada que visite Menorca "ja tinguem aquest reconeixement de la Unesco". També s'ha referit als 280 jaciments que hi ha repartits per tota l'illa de Menorca, els talaiots, les taules, i totes les excavacions que "connecten directament amb els vestigis de la prehistòria" i que "formen part de l'actualitat i del patrimoni dels menorquins".
Igualment, la presidenta ha recordat que es disposa de l'informe del Comitè Internacional de Monuments i Llocs (Icomos), l'organisme consultiu de la Convenció de Patrimoni Mundial de la Unuesco sobre béns culturals, amb la recomanació favorable a la inscripció a la Llista de Patrimoni Mundial de la candidatura Menorca Talaiòtica.
Per això, Prohens ha assenyalat que "tenim moltes possibilitats de tornar amb bones notícies", tant per a Menorca com per a tot el patrimoni material de les Balears, així com amb "bones notícies per al conjunt d'Espanya".
Finalment, la líder l'Executiu ha traslladat el seu agraïment i el del Govern "per tota l'ajuda que els diferents governs d'Espanya i els ministeris han prestat al projecte".
A la visita també hi han assistit el president del Consell Insular de Menorca, Adolfo Vilafranca; l'alcalde d'Alaior, José Luis Benejam; i el conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, Joan Simonet.