Sociedad

Tossa, ciutat coreana

Un videoclip i una sèrie, culpables de l'auge de visitants coreans a Tossa de Mar

Cues de coreans esperen per fer-se fotos a Tossa

Barcelona / Tossa

Fa uns anys que Tossa de Mar sembla una ciutat coreana. El municipi de la Selva registra un fort increment de turistes coreans des dela gravació a la localitat de la sèrie "Legend of the blue sea" i d'alguns videoclips de la cantant coreana Yooa, com el de la cançó Melody. Aquest augment de visites turístiques ha fet que SARFA, l'empresa d'autocars que fa el recorregut entre Barcelona i Tossa, hagi triplicat el nombre de viatgers. Dimecres passat, fins i tot l'ambaixador de Corea del Sud a Espanya va visitar aquesta població, en un intent de la ciutat per beneficiar-se d'aquest fenomen.

La clau de l'èxit és que Tossa s'ha convertit en un punt més de destinació dels viatges que porten els ciutadans coreans a Barcelona. L'alcalde Martí Pujals explica a SER Catalunya que "igual que s'organitzen les visites a la Sagrada Família o al Parc Güell, també se'ls hi ofereix la parada a Tossa". Segons Pujals, això afavoreix la desestacionalització del turisme: "Ens agrada aquest turisme perquè ve tot l'any. Ara que Tossa sembla un poble mort, vas veient coreans que corren per aquí".

Les visites ja no són només dels coreans, explica l'alcalde. Cada vegada hi van més també els turistes xinesos, sobretot perquè s'ha viralitzat el videoclip de la cantant Yooa, que ara està ampliant fronteres. Al vídeo hi podem veure d'entrada un pla del recinte emmurallat de Tossa gravat en dron i molts altres espais de la ciutat.

El punt que s'ha fet més famós és el Forat del Dimoni, al recinte emmurallat. Entre les peculiaritats d'aquest turisme hi ha el de fer-se fotografies vestits amb roba diferent, de manera que les visites s'allarguen perquè necessiten temps per canviar de vestuari. Per continuar promovent aquest turisme, els restaurants estan incorporant el coreà als menús, l'ambaixador del pais a Espanya ha visitat Tossa aquesta setmana i es preveu portar a la localitat un jugador coreà que ha fitxat pel juvenil del Girona, el Perelada.

I en contra del que es podria pensar, no busquen gastronomia pròpia del seu país, sinó la nostra. El president de l'Associació de la Cuina Tradicional tossenca, 'Carlus' Roca, explica que "els encanta el peix, el marisc, i tot el que va relacionat amb la cuina mediterrània, com els arrossos i els fideus". Roca explica també que no són amants de l'alcohol: "no és un turisme que consumeixi gaire vi".

 
  • Cadena SER

  •  
Programación
Cadena SER

Hoy por Hoy

Àngels Barceló

Comparte

Compartir desde el minuto: 00:00