Isidre Fainé creu que els bancs han d'acomiadar més personal i tancar més oficines
El president de la Caixa creu que les entitats s'hauran d'adaptar a un entorn on les entitats guanyaran menys diners

(ACN)

Fainé recorda que en els últims anys s'ha passat de 45 entitats a 10, però encara pronostica que faran falta més fusions per complir amb les últimes exigències del govern.
El president de CaixaBank també creu que en els propers anys els bancs guanyaran menys diners. Per això, assegura, les entitats hauran de tancar oficines i d'acomiadar encara més gent. "Des dels nivells màxims del 2008, els bancs i les caixes han ajustat el nombre d'oficines en un 14'3% i el dels treballados en un 11'8. Un ajustament signaficatiu en el qual s'ha de seguir posant l'accent per adaptar-nos a un entorn amb un menor volum de negoci i amb una major pressió sobre els marges", diu.
Fainé també veu imprescindible que els bancs redueixin el seu nivell d'endeutament i que trobin noves formes de guanyar diners. Segons explica, no poden dependre tant dels préstecs que els hi donen des de l'estranger.
Más información




