Animac: manual versus digital
Dos films nominats a l'Òscar, un llargmetratge i l'altre, un curt, entre les 172 produccions que es podran veure enguany, en que es reivindiquen les tècniques d'animació tradicionals
Lleida
Tot té un origen en el dibuix, en el traç que es fa a mà, en la idea que es plasma amb un llapis sobre un paper i que després, amb programes informàtics més o menys sofisticats, es tradueix en dibuix animat a la pantalla.
És la reflexió que fa Òscar Sarramia, un il.lustrador lleidatà que fa anys que treballa en el món de l’animació i que, malgrat les noves tecnologies, quan comença la idea d’un personatge, d’una història, d’uns paisatges, d’uns escenaris … tot comença com sempre s’ha fet: a mà.
Serramia és una de les personalitats de l’Animac 2015, on hi presenta un nou projecte de sèrie d’animació basat en les aventures de l’Horaci i el seu poble esquimal. I ell exemplifica què vol reivindicar aquest festival internacional de cinema d’animació en l’edició d’aquest 2015: els processos cretius tradicionals que tota producció d’animació té al darrere.
I una altra mostra d’aquesta reivindicació és la pel.lícula que inaugura el festival i que es podrá veure al llarg d’aquests dies d’Animac: “Rocks in My Pockets”, de la letona Signe Baumane. És una pel.lícula feta dibuix a dibuix per una artista que és pintora i també il.lustradora i que parla de la depressió des de l’humor.
REPORTATGE ANIMAC. Parlem amb els artistes i escoltem els trailers de les principals pel.lícules.
00:55
Compartir
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
<iframe src="https://cadenaser.com/embed/audio/460/040RD010000000127175/" width="100%" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
En total, Animac 2015 projectarà fins diumenge, 22 de febrer un total de 172 produccions, entre curts i llargmetratges. En aquesta edició, la dinovena prendrà especial relleu l’obra de dos artistes internacionals convidats: el canadenc Pierre Hébert, autor experimental de força relleu en el món de l’animació i el polonès Piotr Dumala, que trasllada en animació les històries que van explicar escriptors com Dostoievski o Kafka.
Premi Trajectòria a Studio Grangel
Per primer cop, Animac concedeix un Premi a la Trajectòria i serà per Studio Grangel, de Carlos i Jordi Grangel, dos artistes catalans que fa 25 anys que van inaugurar el seu estudi i que han treballat per artistes com Spielberg o Tim Burton. Amb aquest darrer van col.laborar en films com “La novia cadáver”. Altres conferenciants que parlaran de la importància de la mà de l’artista són: Víctor Monigote, director d’art de la guanyadora de dos Goyas “Mortadelo y Filemón”; i Íker de los Mozos, de l’últim èxit d’animació de la factoria Disney, “Big Hero 6”.
Dos nominats als Òscar
D’entre els 172 films que es veuran a l’Animac destaca un llargmetratge i un curtmetratge que opten a l’Òscar d’enguany. La pel.lícula és “Song of The Sea” de l’irlandès Tomm Moore, sobre mites celtes i històries fraternals; i el curt és “Me and My Moulton”, de la noruega Torill Kove. La història d’una nena de 7 anys a qui li fa molta il.lusió tenir una bicicleta.