Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
CONSELL GENERAL

Desestimades les esmenes a la totalitat de PS i Terceravia al pressupost

Els grups de la majoria tomben les reclamacions de la minoria, centrades en la manca de políques socials i de contenció

El titular de Finances, Eric Jover, defensa el pressupost 2020 durant el debat de les esmenes a la totalitat celebrat aquest dijous al Consell General. / C.A. (ANA)

El titular de Finances, Eric Jover, defensa el pressupost 2020 durant el debat de les esmenes a la totalitat celebrat aquest dijous al Consell General.

Andorra la Vella

Desestimades les esmenes a la totalitat del pressupost 2020 presentades pel PS i Terceravia.

Els grups que donen suport a l’executiu al Consell General van tombar les reclamacions presentades per la minoria i que estaven centrades la manca de polítiques concretes, i de polítiques d’habitatge i socials, entre altres.

El president del grup parlamentari socialdemòcrata, Pere López, ha criticat que només es destini un 0,24% del total al transport públic o un 0,59% a les prestacions socials i pensions i troba a faltar plans de formació per a la joventut.

També ha volgut deixar palès que els ingressos provinents de FEDA i d’Andorra Telecom representen pràcticament el mateix que l’IRPF i l’Impost de Societats. En aquest sentit, diu que són els assalariats qui paguen els impostos directes.

Per la seva part, el president del grup parlamentari de Terceravia, Josep Pintat, considera que unes previsions més ajustades d’ingressos seria el més adequat. Critica que el 60% de les inversions reals són per a projectes com l’edifici multifuncional o el museu nacional de l’automòbil. En aquest sentit, també lamenta que les despeses de funcionament continuen a l’alça.

El ministre de Finances, Eric Jover, ha defensat el pressupost per al 2020 dient que manté l’equilibri i s’aconsegueix un lleuger increment dels ingressos. Malgrat el dèficit previst de 23 milions d’euros, assegura que en el cas del 2019 es tancarà amb superàvit.

A més el conseller general de Demòcrates Carles Enseñat va afirmar que posaran 10 milions de la venda d’Andorra Telecom al fons publicopriovat per fer pisos de lloguer.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir