Sociedad

Un Rural que también pueda ser hogar

Marosi Saburido, de la Asociación de Mulleres Rurais 'A Arracada' y Mercedes Veites, presidenta de la Asociación de Artesáns 'Limiar' dialogan sobre el papel de la Mujer Rural

Marosi Saburido y Mercedes Veites comentan la situación de la Mujer Rural

08:07

Compartir

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

<iframe src="https://cadenaser.com/embed/audio/460/1666095166737/" width="100%" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Xinzo de Limia

El 15 de octubre se celebró el Día da Muller Rural, una jornada dedicada a la visibilización del trabajo femenino en el ámbito, y a la reivindicación del papel que las mujeres han tenido a la hora de sacar adelante proyectos en este entorno. Por ese motivo, Mercedes Veites, presidenta de la Asociación de artesanos ‘Limiar’ y Marosi Saburido, portavoz de la Asociación de Mulleres Rurais ‘A Arracada’ se citaron en Hoy por Hoy A Limia para reflexionar sobre en qué punto nos encontramos a nivel comarcal.

“Tendo en conta de que hai pouquiñas mulleres no rural a día de hoxe, intentamos xuntarnos para facer diferentes obradoiros entre as de Vilar de Santos” relata Saburido, “a verdade é que está funcionando moi ben a asociación. Agora nos estamos encamiñando cara o Nadal, e imos a preparar obradoiros para embelecer a Vilar de Santos. Tamén ensaiaremos unha obra de teatro centrada na violencia contra a muller que queremos representar no 25 de novembro”. Acerca de la apreciación del trabajo femenino, Marosi se muestra clara “hai traballo por facer, agora nos están empezando a valorar de outra maneira, pero faltan moitas cousas por facerse”.

En ese sentido, iniciativas como la de la Asociación de Artensáns Limiar aparecen como impulsoras de ese necesario cambio, tal y como reconoce Mercedes Veites. “As mulleres rurais foron e son inspiración. En Galicia xogaron un papel fundamental na economía rural, e agora, algunhas viñemos ó rural seguindo esa estela das nosas nais e avoas. Temos que sacar á rúa a forza que ellas nos deron para acabar co silencio”.

Una ruptura de silencio que se apoya en actuaciones como la recuperación de los trabajos del lino, que ‘A Arracada’ está realizando. “É unha actividade que comezaron mulleres, levaron mulleres, e dejaron formas para que unha nova xeración poida plantalo de novo e traballalo de novo” explica Marosi “O obxetivo final é que sexa unha oportunidade económica, para que veñan máis mulleres que traian familia, que traian vida, que traian fogar”.

Escucha la radioen directo

Cadena SER
Directo

Tu contenido empezará después de la publicidad

En directo

A continuación

Último boletín

Emisoras

Elige una emisora

Compartir

Suscríbete

Tu contenido empezará después de la publicidad