Adéu a un mes de gener especialment fred
Només va ploure un terç del que és normal
El mes de gener ha tingut uns registres de pluja molt per sota del que és normal. / Pixabay
Maó
Gener de 2022, amb una temperatura mitjana de 9.6ºC i una anomalia de -0.7ºC, va ser un mes fred a les Balears segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia. Per illes, el mes va ser molt fred a Menorca, amb una temperatura mitjana de 9.7◦C i una anomalia de -1.0◦C. A Ciutadella, la temperatura mitjana del mes va ser 9.9◦C, també va ser el segon gener més fred des que hi ha registres (1991), després de gener de 2000 en què es van registrar 9.5◦C.
Les temperatures mínimes de gener van ser de mitjana entre 1.5 i 2◦C més baixes del normal. En algunes estacions fins i tot més baixes: a l'Aeroport de Menorca, la mitjana de les temperatures mínimes va ser de 5.0°C, quan el que és normal són 7.5°C. És la segona més baixa de la seva sèrie (amb dades des de 1970), la més baixa es va registrar el 1985 i va ser 4.5◦C.
Pel que fa a precipitacions, gener de 2022 va ser un mes molt sec a les Balears. De mitjana, va ploure 16.5 l/m2, quan el que és normal és 50.2 l/m2, és a dir, la tercera part del normal. El mes va ser molt sec a Menorca on va ploure de mitjana 16.0 l/m2, quan el normal són 45.7 l/m2, un 65% menys del normal. La precipitaciós màxima diària del mes va ser 12.4 l/m2 a Menorca (a Ciutadella) el dia 5
També hi va haver 7 dies de boira a Menorca.
A més, gener va ser poc ventós a les Balears. A l'aeroport de Menorca hi va haver 5 dies de vent fort, quan el normal són 8. La ratxa màxima va ser de 72 km/h de component nord a l'aeroport de Menorca el dia 5.
Jordi Ribera
Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí...Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de tot el que passa.