Els organismes públics, parapúblics i subvencionats hauran de ser paritaris en els seus càrrecs i òrgans de decisió
Així ho preveu la llei d'igualtat al text definitiu que s'aprovarà el proper 31 de març
La ministra d'Afers Socials, Joventut i Igualtat, Judith Pallarés / M.F.
andorra
Segons el document al que ha tingut accés la SER, la llei d'igualtat exigeix als poders públics, organismes vinculats o dependents i a les entitats que rebin ajuts o subvencions "atendre el principi de composició equilibrada de dones i homes en els nomenaments dels càrrecs directius i en els òrgans col·legiats".
També exigeix aquesta mesura en els nomenaments que correspongui fer a les administracions als òrgans directius d'empreses amb capital social públic com ara Andorra Turisme, FEDA, Andorra Telecom o RTVA entre d'altres.
Pel que fa als partits polítics i a les candidatures, el text preveu la modificació de la llei electoral per garantir les llistes paritàries.
D'altra banda, la llei també obligarà a partir de la seva entrada en vigor a incloure sistemàticament la variable de sexe en la recollida de dades de totes les institucions públiques.
El Raonador del Ciutadà serà l'organisme que recollirà totes les queixes i reclamacions relacionades amb la discriminació per raó de sexe. La llei d'igualtat, a més, el faculta perquè vetlli pel respecte a la igualtat tant a les entitats públiques com privades, inclosos els mitjans de comunicació. I podrà actuar d'ofici o a instància de part sempre que no s'hagi iniciat un procés judicial.
La llei també preveu incloure criteris de promoció de la igualtat als concursos públics, concessió d'ajudes i subvencions així com denegar ajuts i beques als que hagin estat sancionats o condemnats per conductes discriminatòries per raó de sexe.
Marisol Fuentes Pérez
Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007,...Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora de la què en formo part des de la seva creació, el 2003.