Ignasi Rubio: "No podem fer volar drons en zones habitades"
Pel president de l'ACEPDRON la regulació de l'ús d'aquests aparells és un tema de seguretat

Ignasi Rubio, president d'ACEPDRON

El código iframe se ha copiado en el portapapeles
ENTREVISTA. Ignasi Rubio, expert en dret aeronàutic: "No podem fer volar drons en zones habitades"
Barcelona
Un veí de Barcelona s’exposa a una multa de 200.000 euros per fer volar un dron a la ciutat. Feia volar l'aparell a prop de la plaça Cerdà i, des del balcó de casa seva, feia rutes de més de 6 quilòmetres de distància per la ciutat, a altures superiors a les permeses. Es tracta d'un home de 36 anys que a més d'incomplir la normativa aèria: no disposava de certificat per poder pilotar, no tenia assegurança de responsabilitat civil i el dron no portava la placa d'identificació.
Aquests vols poden suposar un risc de col·lisió amb la resta d'aeronaus tripulades, principalment helicòpters dels serveis d'emergència, o bé risc de caiguda del mateix dron sobre persones en cas d'avaria.
La identificació del vol es va fer a partir de l'anàlisi de l'espai aeri de Catalunya que fan els Mossos mitjançant els seus sistemes de detecció de drons dins del projecte Kuppel. Els agents de la Unitat Tècnica de Seguretat Aèria i la Unitat de Drons van muntar un dispositiu fins que van poder localitzar el pilot.
El van caçar quan feia un d'aquests vols, moment en què el van poder identificar i denunciar el passat 28 de gener.
Hem parlat d'aquest cas amb l'Ignasi Rubio, advocat, pilot, expert en dret aeronàutic i president de l'Associació Catalana d'Empresaris i Propietaris de Drons.




