Joaquim Garrabou: " El coral·lígen és un dels hàbitats més rics de la mediterrània i l'estem destruint"
Un estudi del CSIC i l'Institut de Ciències del Mar constata que les onades de calor associades al canvi climàtic estan provocant, en alguns casos, la destrucció del 90% d'algunes comunitats de corall

Gorgònia Roja. / Joaquim Garrabou CSIC-ICM

Girona
Un nou estudi liderat per l'Insitut de Recerca de la Biodiversitat de la Universitat de Barcelona i l'Institut de Ciències del Mar constata que les onades de calor marines derivades del canvi climàtic estan posant contra les cordes el corall del Mediterrani.
En alguns casos ha provocat la destrucció del 90% d'uns ecosistemes que allotgen milers d'espècies. "És com si al bosc hi ha un incendi forestal", adverteix l'investigador del CSIC-ICM, Joaquim Garrabou en una entrevista a l'#AquíGirona.
El treball s'ha fet comparant les dades (densitat, talles i biomassa) d'una sèrie de 15 anys de mostrejos en una reserva marina de Còrsega (França) i posa al descobert que la successió d'aquestes onades de calor -cada vegada més intenses i de més abast- impedeixen la regeneració d'aquests ecosistemes i és que, com adverteix Garrabou, "per aconseguir un centímetre de diàmetre, el corall necessita 60 anys".
També s'està estudiant el corall i la gorgònia de zones més pròximes com el Cap de Creus o les Medes on, a part de l'efecte del canvi climàtic, hi ha altres impactes com el del submarinisme.
Escolta l'entrevista sencera aquí.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Aquí Girona, Joaquim Garrabou, Investigador ICM

Raül Muxach
En Ràdio Girona desde 1998. Redactor de informativos y narrador de partidos de futbol y baloncesto.




