Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Lluís Cortés: "Estic en converses amb la UEFA i la FIFA perquè les jugadores fitxin per equips en qualitat de refugiades"

El seleccionador d'Ucraïna ens explica al 'Què t'hi Jugues!' com està ajudant a les seves jugadores i les seves famílies des de Catalunya

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

"Estic en converses amb la UEFA i la FIFA perquè les jugadores fitxin per equips en qualitat de refugiades"

00:00:0011:45
Descargar

Barcelona

Aquest matí al 'Què t'hi Jugues!' hem parlat amb Lluís Cortés, l'actual seleccionador d'Ucraïna que fa una setmana va tornar a Catalunya després de fugir de la guerra. Des que va arribar a casa, Cortés està treballant per ajudar a les seves jugadores i les seves famílies. "La gent d'allà està passant molta por. A ells els preocupa que això vagi a més, que segueixin destrossant la seva terra. Em sorprèn la seva actitud, molts marxarien i fugirien, però són una ciutat molt forta i el seu sentiment per la pàtria és molt gran", ha afirmat Lluís Cortés a SER Catalunya.

Ara el seleccionador de futbol femení d'Ucraïna participa en diverses iniciatives solidàries i recapta material per enviar-lo a tothom qui ho necessita. "He passat de fer convocatòries i alineacions a pujar sobre un toro i organitzar la recollida juntament amb la meva família per portar-ho cap allà al llarg de la setmana", ha relatat. A més, també es preocupa per les jugadores d'Ucraïna i ha explicat en quines situacions es troben. "Anem parlant cada dia amb totes les futbolistes. Les que estan fora d'Ucraïna les intentem ajudar buscant un equip on puguin jugar, altres s'han quedat allà amb la família i no volen sortir ajudant amb tot el que poden", ha explicat Lluís Cortés.

Lluís Cortés ha explicat que està parlant amb la FIFA i la UEFA per facilitar que les jugadores que competien a Ucraïna puguin firmar per un altre club encara que la finestra del mercat de fitxatges estigui tancada. "Estic en contacte amb la UEFA i la FIFA per canviar la normativa de fixatges. Alguna podria acabar jugant a Espanya tot i que el mercat està tancat. En aquest cas, en considerar-les refugiades, tant la UEFA com la FIFA estarien obertes a fer l'excepció. A nosaltres ens aniria molt bé, ja que tenen el nivell i podrien tenir minuts i agafar experiència d'una de les millors lligues d'Europa", ha detallat Cortés al 'Què t'hi Jugues!'.

El joc del FC Barcelona

Ahir Lluís Cortés va debutar a Carrusel Deportivo com a analista del partit entre l'Elche i el FC Barcelona i al 'Què t'hi Jugues!' també hem parlat sobre la situació actual del club blaugrana. "El partit del Barça contra l'Elche, si s'hagués jugat fa unes setmanes o l'hauríem perdut o empatat. S'ha guanyat, tot i no fer el millor partit dels darrers que hem vist. Memphis i Ferran han canviat el partit", ha analitzat i ha destacat també que "les modificacions de Xavi han funcionat i això fa que tots acabin amb bones sensacions".

A més Cortés també ha parlat sobre el canvi que ha protagonitzat el FC Barcelona aquests últims mesos. "La millora està a tenir la idea clara de dominar des de la part ofensiva i trobar solucions en diferents situacions. La idea del Barça era molt plana i ara tens jugadors com Adama o Ferran que surten des de la banqueta i tenen molt bon nivell", ha detallat.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir