Els importadors avisen que encara no han repercutit els augments de preu des de l'inici de la guerra
Els conductors han vist com en els darrers dies el preu del gasoil i la gasolina han pujat, patint aquesta setmana un increment important

Sortidor de carburants en una gasolinera del país / Arxiu (Enclar Carburants)

andorra
El vice-president de l'Associació d'Importadors de Carburants, Carles Visent, que ha explicat que des de l'inici del conflicte bèl·lic, el dièsel s'ha augmentat 47 cèntims al mercats internacional, dels quals s'han repercutit al consumidor final a Andorra 12. En el cas de la benzina, el preu al mercat ha crescut 23 cèntims i se n'han repercutit 10. Assenyala que en els propers dies el gasoil pot superar la gasolina i, per tant, els preus seguiran pujant.
Manifesta que el barril de bren ha fregat els 140 dòlars i augura que si en els propers deu dies es continua en una situació similar, el preu del carburant arribarà als dos euros, seguint superant màxims històrics. Considera que el Govern no hauria d'haver aplicat la taxa del carboni, tot i que l'impacte ara és petit comparat amb l'encariment per l'atac militar rus.




