Les obres de reconstrucció del campanar de Sant Vicenç d'Enclar posen al descobert una nova sitja medieval
Està situada molt a prop de la ja trobada el 1979 i seria la catorzena trobada al Roc d'Enclar
Les sitges descobertes en les obres de reconstrucció del campanar de Sant Vicenç d'Enclar
Andorra la Vella
Les obres de reconstrucció del campanar de Sant Vicenç d'Enclar posen al descobert una nova sitja medieval.
Està situada molt a prop de la ja trobada el 1979 i seria la catorzena sitja trobada al Roc d'Enclar.
Els tècnics de Patrimoni creuen que podria ser de finals del segle vuitè o principis del novè i no havia estat datada fins ara.
La sitja descoberta és molt similar a la ja trobada a la mateixa zona, té uns 86 centimetres de diàmetre i uns 50 de fondària i els experts creuen que les dues conformaven un espai d'emmagatzematge abans de la construcció de l'esglèsia.
Malgrat la troballa, les obres de reconstrucció del campanar continuen al ritme previst, segons ha comunicat avui el Govern. Ja s'ha iniciat l'excavació de la rasa que ha de servir per a la fonamentació del campanar, ensorrat el 2018, que finalitzarà en breu.
Així mateix, ja s'ha acabat de muntar i fixar el sistema de referència topogràfica que garantirà la col·locació de les pedres originals de forma precisa. Al mateix temps s'han georeferenciat els punts per iniciar els treballs a l'interior de la nau.
Marisol Fuentes Pérez
Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007,...Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora de la què en formo part des de la seva creació, el 2003.