Sociedad

Benazet deixarà enllestida la cartera de serveis abans del 31 de març

L'anunci s'ha produït en el marc de la visita que aquest dissabte han fet al Principat el conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya, Josep Maria Argimon

Un moment de la trobada que s'ha celebrat aquest dissabte entre el ministre i la secretària d'Estat de Salut, Joan Martínez Benazet i Helena Mas, i el conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya, Josep Maria Argimon, i el gerent de la Regió Sanitària de l’Alt Pirineu i Aran, Felip Benavent. / M.P

andorra

De fet, aquesta és la qüestió on s'estan centrant els esforços durant les darreres setmanes de mandat, ja que segons ha exposat aquest dissabte "la meva il·lusió seria poder-la aprovar o deixar-la pendent d'aprovació" abans de finals de mes.

El ministre ha recordat que es tracta d'un dossier que ha comportat i està comportant una feina "molt important", i més tenint en compte que els equips del ministeri encarregats d'aquesta qüestió han hagut de centrar-se darrerament en altres àmbits com la vacunació. El titular de la cartera de Salut ha reiterat que els afectats de fibromiàlgia i fatiga crònica també seran reconeguts en la redacció de la nova cartera de serveis. "La fibromiàlgia és una malaltia reconeguda per l'OMS i, per tant, està reconeguda dins de la cartera de serveis", ha dit. Una altra cosa és, però, "que els circuits per atendre la fibromiàlgia s'han de millorar". En aquest sentit, ja hi ha un equip de treball que millorarà tant els circuits com les guies clíniques de tractament i d'atenció als pacients.

L'anunci s'ha produït en el marc de la visita que aquest dissabte han fet al Principat el conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya, Josep Maria Argimon, i el gerent de la Regió Sanitària de l'Alt Pirineu i Aran, Felip Benavent. Benazet ha declarat que la trobada ha servit per reforçar les bones relacions existents entre els territoris i "l'anhel de les dues administracions -andorrana i catalana- és anar-les enfortint".