Sociedad

El Govern obre la porta a rebaixar "quirúrgicament" els impostos als carburants pels transportistes

Malgrat que no ha avançat quines mesures podria prendre, sí que deixa entreveure que podrien "fer una renúncia" sobre la taxa verda

Sortidor de carburants en una gasolinera del país / Arxiu (Enclar Carburants)

andorra

El cap de Govern, Xavier Espot, assegura que l'alça dels preus en aquest producte, com a efecte col·lateral de la guerra iniciada per Rússia, és de difícil gestió, i que des de l'administració treballen per trobar una fórmula que n'esmorteixi el seu impacte, sigui entre la població o entre els sectors econòmics. Avisa, per això que no faran cap acció generalitzada, ja que la gran majoria del consum de combustible la fan els turistes, sinó que seran "quirúrgiques" i se centraran especialment en el sector del transport. Malgrat que no ha avançat quines mesures podria prendre, sí que deixa entreveure que podrien "fer una renúncia" sobre la taxa verda.

Xavier Espot obre la porta a rebaixar els impostos dels carburants

Precisament, d'aquest impost i del seu ajornament, també n'ha parlat l'Associació de consumidors. El seu director, Lluís Ferreira, creu que el Govern pot intervenir i rebaixar un 20% els impostos sobre els carburants i frenar així l'escalada de preus. Al seu entendre només depèn de la voluntat política.

Ferreira diu que el 40% del preu dels carburants són impostos i que una rebaixa puntual sobre aquests, aquests ajudaria a contenir els preus mentre es redefineixen els mercats internacionals del cru.