Sociedad

La comunitat musulmana de Girona fa dos anys que espera un espai on enterrar els morts

Critiquen la "lentitud excessiva" de l'Ajuntament, amb qui demanen reunir-se amb urgència

Representants de la comunitat musulmana de Girona amb el regidor de JxCat Martí Terés a l'emplaçament proposat per acollir el cementiri islàmic de la ciutat / ACN

Girona

La petició la van fer quan, degut a l'onada de covid, els morts s'acumulaven i les restriccions impedien l'expatriació de cadàvers, la pràctica habitual en aquesta comunitat. Van demanar un espai per poder enterrar 10 persones i encara esperen.

Buchra Belamin, portaveu de la comunitat Siraj, diu que, tot i el compromís verbal de l'Ajuntament, tot han estat excuses i adverteix que ara la necessitat és superior perquè ja hi ha molts musulmans que volen ser enterrats on han nascut.

Els musulmans de Girona demanen un compromís ferm amb l'Ajuntament per tenir aquest espai abans del 2023 i adverteixen que municipis com Palafrugell o Llagostera han estat molt més ràpids davant d'aquesta necessitat.

Parlem amb Buschra Bellamin, portaveu de la comunitat islàmica SIRAJ.

Buchra Belamin, portaveu de l'associació musulmana Siraj