Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

L'any passat es van produir una cinquantena d'intents de suïcidi

El Servei de Salut Mental del SAAS ha informat que 45 persones van intentar treure's la vida el 2021, una dada lleugerament superior a la del 2020 quan van ser 37

AngiePhotos (Getty Images)

andorra

El Servei de Salut Mental del SAAS ha informat que 45 persones van intentar treure's la vida el 2021, una dada lleugerament superior a la del 2020 quan van ser 37. Enguany ja se n'ha registrat una, també.

El Govern ha publicat aquesta informació a demanda de la consellera general del PS, Susanna Vela. En aquesta informació detallen que la gran majoria d'intents de suïcidi els van cometre persones adultes, fins a 65 anys, i pràcticament el doble de dones que d'homes. En el cas dels adolescents hi va haver nou intents, tots ells fets per dones, també. La situació s'inverteix a la tercera edat, en aquest cas es van registrar set temptatives, la majoria de les quals van ser per part d'homes.

Des del SAAS apunten que la tendència va a l'alça en els darrers anys que és una situació que es produeix arreu. En aquest sentit, afirmen que amb l'aprovació del Pla Integral de Salut Mental i Addiccions es posaran en marxa dues iniciatives per combatre-ho; per una banda, desenvoluparan l’estratègia nacional de prevenció i lluita contra el suïcidi, que començarà a partir del maig, i per l'altra, desenvoluparan un programa d’atenció per a persones en risc o conductes suïcides.

Per últim, especifiquen que des que va entrar el nou cap del Servei de Salut Mental estan dissenyant un pla especial de prevenció i abordatge de la conducta suïcida.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir