El Govern aprova la reforma fiscal per la qual les empreses com a mínim hauran de pagar el 3% dels beneficis
Un dels principals canvis és que les companyies que guanyin diners satisfacin aquest percentatge, que fins ara no estava gravat

CEsteve

andorra
En aquest sentit, el ministre de Finances i portaveu, Eric Jover, entén que és una situació lògica que des d'ara facin les seves aportacions i s'uneixin a l'esforç que ha fet el Govern.
Quan a les deduccions, s'aplicaran per aquelles empreses que entre altres, contractin aturats inscrits al Servei d'Ocupació, majors de 55 anys o els menors de 25, o els que tinguin alguna discapacitat reconeguda. S'inclou també el mecenatge esportiu, social i cultural i, en el cas de l'habitatge, es podrà deduir un 2% dels ingressos procedents de l'arrendament per als pisos que tinguin un lloguer inferior als 900 euros.
D'altra banda, es deroga l'impost de les plusvàlues en les transmissions patrimonials immobiliàries.
Amb la reforma completa, el ministre preveu recaptar uns set milions d'euros.
Diu Jover que l'objectiu és que estigui en vigor l'exercici fiscal del 2023 i millorar la recaptació per part de l'Estat després de dos anys complicats amb dèficits elevats per culpa de la pandèmia.




