L'Institut Santa Eugènia de Girona crea un grup impulsor del català a les aules
Dolors Vilamitjana, cap del Departament de Català del centre, vol transmetre que "les llengues han d'estar en contacte, però no en conflicte"

Dolors Vilamitjana, cap del Departament de Català de l'Institut Santa Eugènia de Girona / Berta Artigas Fontàs

Girona
L'institut Santa Eugènia de Girona és un dels 200 centres de tota Catalunya on s'ha creat un grup d'impuls del català. És un grup format per cinc docents que, amb la dinamització d'una persona del Departament d'Educació, proposaran estratègies per millorar el català a tota la comunitat educativa del centre, siguin docents, alumnat o famílies. De fet, demà els integrants d'aquest grup faran el primer de cinc Tallers d'Usos Lingüístics en l'Àmbit Educatiu (ULAE).
A l'institut Santa Eugènia fa temps que fan petites passes per sensibilitzar sobre l'ús del català. És un centre escolar on hi conviuen 25 llengües diferents. "Totes les llengües han de tenir la mateixa importància" diu Dolors Vilamitjana, cap del Departament de Català, que també creu que en el context actual, el català s'ha de protegir, "com totes les llengües minoritàries".
En aquest context, han fet algunes activitats com per exemple traduir poemes de Gabriel Ferreter al seu idioma matern, o un projecte sobre els barbarismes. Des del centre creuen que amb aquestes accions, s'ajuda a "prendre consciència" sobre els usos del català.
Amb tot, l'objectiu del centre és preservar el català. "Més enllà dels motius polítics, volem que la gent vegi el català com una font de riquesa lingüística i cultural".
Tota la conversa amb Dolors Vilamitjana, cap del departament de Català de l'Institut Santa Eugènia, aquí.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Aquí Girona, Grup d'Impuls del Català als Instituts




