Els professionals de l'atenció primària reclamen més recursos
Girona acull el primer Congrés de metges i metgesses de família post pandèmia

Carolina Roig i Sílvia Torrent, membre i presidenta del comitè científic del congrés / Berta Artigas Fontàs

Girona
El Palau de Congressos acollirà, a partir d'aquesta tarda i fins dissabte, la vint-i-vuitena edició del congrés de metges i metgesses de família organitzat per la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària. Comptarà amb una dotzena de taules rodones, una vintena de tallers i d'altres activitats sobre diferents temàtiques que afecten l'Atenció Primària. Ja s'hi han apuntat més de 700 persones.
"Som el metge transversal, el metge de la comunitat" diu Carolina Roig, metgessa de família i membre del Comitè Científic del congrés. Parlem amb ella i amb la Sílvia Torrent, la presidenta del comitè, sobre com afronten aquesta jornada, després de dos anys de pandèmia. Justament, en el congrés es presentaran dos informes sobre l'estat de salut mental dels professionals sanitaris. Tal com elles afirmen, "som els pacients més difícils de tractar".
Un sector, el de l'atenció primària, que estan veient com cada vegada s'han d'encarregar de més projectes. "Els entomem amb ganes" apunta Torrent, "però reivindiquem la nostra especialitat i reivindiquem recursos per treballar en condicions".
Tota la conversa, aquí:
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Sílvia Torrent i Carolina Roig, metgesses




