La situación económica marca el arranque de la siembra de patata
El Inorde ha visto incrementado en un 20% las peticiones de análisis de suelos este 2022
Servando Álvarez explica la importancia del análisis de suelos
08:32
Compartir
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
<iframe src="https://cadenaser.com/embed/audio/460/1651144327144/" width="100%" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Xinzo de Limia
La comarca da Limia se encuentra inmersa en el comienzo de la siembra de patata, su producto más conocido; y que este año viene marcada por la situación de incremento de costes para el sector primario, una situación que llevaba a los agricultores a colapsar Xinzo el pasado mes de marzo en una multitudinaria tractorada.
Para ayudar en la optimización del gasto, el Inorde se encuentra estas semanas inmerso en la analítica de suelos; orientada sobre todo a reducir el gasto en fertilizantes. El responsable del Centro de Desenvolvemento Agrogandeiro, Servando Álvarez, pasaba por los micrófonos de Hoy por Hoy A Limia; e incidía en esa difícil situación que atraviesa el sector agrario “todos os agricultores se atopan co tractor a punto. Dende o centro, procuramos botarlles unha man. Iste ano, ante o encarecemento dos costes, están vendo que lles supón unha vantaxe facer os análisis de solo, e en función diste, facer una fertilización racional, intentando intervir o menos posible no medio natural. Coa nosa analítica, lles indicamos cánto abono ten que botar, e cando ten que fertilizar. Tamén podemos aconsellalos sobre cómo optimizar os traballos agrícolas, o que deriva tamén en aforro de combustible”.
Después de 1.400 analíticas de suelo, Álvarez se centraba en cómo llega el suelo a esta temporada de siembra “Hai terras moi ben abonadas, outras que se collen despois de tempo sen traballarse e necesitan intervencións puntuais de abono, e unha minoría que se atopa por encima das necesidades nutricionais do cultivo. A antiga lagoa dotou ó solo dun contido de materia orgánica que redunda en beneficio da pataca, pero ó mesmo tempo, da os solos certa acidez, o que deriva en un maior consumo de abono. Pero tamén aporta que a pataca absorbe certos minerais que lle da unhas condicións organolépticas únicas. Iso contribúe a que o 60% da colleita sexa comprada dende fora e consumida en toda España”.
Al mismo tiempo, siguiendo la política del Inorde sobre el fomento de la economía circular, el centro se encuentra optimizando la elaboración de abonos de proximidad “os subproductos da gandeiría, ademáis da compostaxe, supoñen un apoio a calqueira agricultor. Ben manexado, poden supor un aforro significativo, sempre que non se caian en excesos que poidan afectar ós acuiferos e ás masas de auga. En base os nosos análisis, combinados cos análises de solo, nos axudarán a ofrecer ó agricultor un asesoramento o máis completo posible” termina de explicar Servando Álvarez.
Álvaro Rodríguez de Uña
Nacido en 1988 en Ourense, y licenciado en periodismo por la Universidad de Navarra. Se incorpora a...