Andorra i la Unió Europea inicien el debat sobre la lliure circulació de persones en el marc de l'acord d'associació
Aquest dimarts s'ha iniciat la tercera ronda de negociacions de l'any i durant la trobada s'han tractat tres dels sis annexos que conformen aquesta llibertat

HorstWagner.eu HorstWagner.eu

andorra
Concretament, fan referència a la lliure circulació de treballadors, al dret d'establiment i a la salut i seguretat en el treball, dret del treball i igualtat de tracte entre home i dona. Les dues delegacions han coincidit que la lliure circulació de persones és cabdal.
El Govern explica, en un comunicat, que Andorra ha exposat la seva posició, un plantejament que ha debatut i treballat amb actors polítics, econòmics i socials del país de manera prèvia, i també ha avançat les motivacions concretes que el sustenten. Per la seva banda, l’equip negociador europeu ha reiterat la voluntat de trobar solucions que garanteixin la integritat del mercat interior i que tinguin compte de les particularitats d’un país com Andorra.
El secretari d'Estat d'Afers Europeus, Landry Riba, ha explicat que la ronda de negociació d'aquest dimarts ha estat més conceptual que tècnica i es disposa d'una bona base per avançar en el debat. En aquest sentit, diu que s'està en una fase preliminar i encara no es poden tancar acords. La següent ronda tindrà lloc abans de l'estiu.




