Sociedad

La Covid-19 porta al Govern a millorar la definició dels locals de restauració i d'oci nocturn

La pandèmia va deixar palès que calia precisar millor la delimitació de les activitats relacionades amb aquests sector

CEsteve

andorra

La pandèmia va deixar palès que calia precisar millor la delimitació de les activitats relacionades amb aquests sector, ja que amb la reobertura van sorgir molts dubtes sobre quins serveis podien oferir cada tipologia d'establiments. Per aquest motiu, el Govern ha aprovat el Reglament de les característiques i especificacions dels establiments que subministren menjar i begudes.

El director d'Empresa, Comerç, seguretat i Qualitat Industrial, Jordi Pujol, ha explicat que, malgrat es disposi d'un any per adaptar-se als requisits que s'estableixen en cada categoria, calculen que la gran majoria només haurà de fer un canvi administratiu i adequar-se als serveis que poden oferir. L'executiu, té actualment registrats 472 restaurants, establiments que pugin vendre begudes, 187 i 6 discoteques.

Pel que fa als restaurants, han de disposar d'una cuina i també d'una extracció de fum. Podran servir tant menjars freds com calents i elaborats en el propi local. En canvi, els bars poden servir plats freds elaborats i calents precuinats. En aquest cas no es requereix un extractor de fum.

En el cas de l'oci nocturn, es defineix bé què és una discoteca, un pub, una sala de festes i una sala de ball i es posa molt d'èmfasi en la normativa de seguretat contra incendis i l'aïllament necessari per garantir els límit acústics. En cap cas poden vendre ni servir menjar, excepte que tinguin l'autorització per dur a terme l'activitat de bar o restaurant.