Más deportes

22 'Big Boats' ja s'han inscrit a la Copa del Rei de Vaixells d'Època

La regata tindrà lloc a Maó al mes d'agost

Aquest vaixell de més de 100 anys ja ha competit en altres edicions a la Copa del Rei a Maó. / Mallorcapress

Maó

Un total de 22 vaixells ja s'han registrat a dia d'avui per a la Copa del Rei de Vaixells d'Època Repsol, la regata organitzada pel Club Marítimo de Mahón, per la qual cosa no seria estrany que la xifra de vaixells en competició arribi al mig centenar el proper 24 d'agost, dia de l'estrena de la divuitena edició.

El gerent del Club Marítimo de Mahón, Nacho Marra, es mostra molt optimista: “Des de l'organització ens portem una sorpresa agradable. En aquests moments ja tenim 22 inscrits, gran part estrangers i d'eslores importants. Després de la pandèmia, la gent té moltes ganes de navegar i estic convençut que acollirem una flota molt bona a finals d'agost”.

De fet, segons detalla Marra, ja es pot confirmar que aquest any tornaran a Maó els 'Big Boats', els vaixells de més de 30 metres d'eslora: “No m'agrada mai personalitzar en vaixells, però ens fa molta il·lusió que feia anys que no teníem cap inscrit a la categoria de 'Big Boats'. Tot i això, en aquest moment ja en tenim dos, un amb bandera anglesa, el Mariette (1915), i el Sumurum (1917), de bandera francesa. Això servirà perquè altres vaixells d'aquestes categories s'animin i vinguin a Menorca per competir”.

La regata de vaixells clàssics de Maó, una de les referències a la Mediterrània de les regates d'embarcacions clàssiques, es disputarà entre els dies 24 i 28 d'agost. La prova ha esdevingut la darrera incorporació del nou circuit de regates de vaixells històrics The Mediterranean Champions Club. "Es tracta -diu Marra- d'un circuit internacional que organitza el Vintage&Classic Yacht Club, compost per un conjunt de cinc proves, dues a França, dues a Itàlia i una a Espanya, que serà la de Maó", explica el gerent del club organitzador. D'aquesta manera La Copa del Rei de Vaixells d'Època serà prova puntuable per a aquest nou circuit internacional i també, com és habitual, per al Trofeu Clàssics Mare Nostrum – Copa d'Espanya de Vela Clásica.

En aquesta ocasió la regata s'ha dividit en cinc categories: Època, Clàssics, Esperit de Tradició, Grans Vaixells i Goletes. La data límit dinscripció és el 9 dagost. Els dos primers dies de la regata, 24 i 25 d'agost, es destinaran a les tasques de registre i inspeccions, a més de la reunió de patrons preparatòria de la regata. Després vindran tres dies de regata per gaudir d´aquests preciosos vaixells clàssics navegant en aigües de Maó. La cerimònia de lliurament de trofeus el diumenge 28 d'agost, a les set del vespre, posarà el punt final a l'edició d'aquest any.

Jordi Ribera

Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí...