Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La policia ha detingut 268 conductors per alcoholèmia o drogues en el primer semestre del 2022

Suposa gairebé la meitat dels que es van detenir len tot l'any 2019

Una prova d'alcoholèmia. / EFE

Una prova d'alcoholèmia.

Andorra la Vella

Aquesta xifra suposa gairebé la meitat dels conductors que es van detenir en tot el 2019, darrer any abans de la pandèmia, quan se'n van detenir 519. Amb les restriccions de mobilitat per culpa de la pandèmia, l'any 2020, la xifra va disminuir substancialment; tot i això, 420 conductors van agafar el vehicle havent begut o consumit substàncies estupefaents.

En el cas del 2021 amb la recuperació de certa mobilitat, les dades van tornar a augmentar fins a les 476 detencions. Ara bé, en tot el que portem d'any s'han detingut més persones que en tot el 2016 quan van ser de 233 i gairebé una xifra similar respecte al 2015, que van ser de 274.

De fet, en la darrera campanya de prevenció que ha efectuat el cos d'ordre, dels més de 2.400 controls realitzats, gairebé un centenar han donat positiu.Amb l'entrada en vigor l'any passat del nou Codi de Circulació, conduir amb una taxa superior als 0,51 grams per litre de sang suposa una multa de 400 euros. Si se superen els 0,80 grams per litre de sang la sanció és de 600 euros.

Cal recordar que en l'accident mortal que es va produir el passat dilluns a la recta de la Margineda, el conductor que va topar contra una motocicleta havia donat positiu en les analítiques de tòxics.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir