Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Filloy entén que s'ha de poder actualitzar els lloguers amb tot l'IPC

La llei de mesures de l'habitatge també permetrà l'accés a les dades dels propietaris de pisos buits

El ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, durant l'entrevista a la SER. / Ràdio SER Principat d'Andorra

El ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, durant l'entrevista a la SER.

Andorra la Vella

El ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, ha explicat que la idea no és posar un topall, malgrat que la inflació aquest 2022 pugui ser alta. En declaracions al programa Soroll d'aquesta casa, ha explicat que la llei de mesures de l'habitatge està molt avançada i que en les pròximes setmanes l'entraran a tràmit parlamentari.

No n'ha volgut avançar gaires, però sí que ha deixat clar que la congelació dels lloguers és una de les que continuarà vigent perquè entén que no es pot treure d'un dia per l'altre i ajuda al llogater. En el cas de poder actualitzar el preu del lloguer amb l'IPC, Filloy assenyala que s'ha de poder apujar tot el percentatge, perquè el propietari també ho veu repercutit en els costos de l'edifici.

Pel que fa als 6.000 pisos que es van detectar que tenen un consum elèctric molt baix, Filloy ha dit que es necessita una empara legal per accedir a les dades de la titularitat de l'habitatge. En aquest sentit, ha avançat que s'ha treballat amb l'Agència de Protecció de Dades per tenir accés a aquesta informació i oferir diferents opcions als propietaris perquè posin els immobles al mercat de lloguer. Aquesta és una altra de les novetats que inclourà la nova llei.

Finalment, es mantindrà la possibilitat de poder augmentar un 10% el lloguer amb un contracte nou de cinc anys si hi ha acord entre propietari i llogater. Víctor Folly lamenta que fins ara aquesta mesura no ha tingut l'efecte desitjat.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir