Risco dubta que el Fons de Reserva hagi d'invertir en el Fons Publicoprivat per fer habitatges
El representant dels pensionistes a la CASS diu que s'han de fer inversions amb el mínim risc possible

Façana de la CASS / Arxiu (ANA)

Andorra la Vella
El representant dels pensionistes al consell d'administració de la CASS, Jacint Risco, no descarta d'entrada aquesta opció plantejada per l'executiu, com una altra manera de finançar el fons publicoprivat que ha de permetre construir habitatge que es destinin a preus assequibles. La proposta del Govern era que a més d'Andorra Telecom, el Fons de Reserva de les Pensions també invertís en ell, una situació, però que Risco no la veu clara tenint en compte que ha de vetllar per fer inversions que tinguin el mínim risc possible.Recorda que ja tenen la propietat de Prada Casadet, però explica que es va adquirir en una altra època i per raons diferents de les actuals.
Quan a la proposta del PS perquè l'estat assumeixi via pressupostària tota la branca general, deixant a la CASS exclusivament les pensions, diu Risco que això comportarà un increment d'uns 200 milions d'euros, una xifra, per tant, que s'hauria de recuperar via impositiva. En aquest sentit, anima als representants socialdemòcrates que expliquin també fins a quant els haurien de pujar per fer-ho viable.
En aquest sentit, el representant dels pensionistes recorda que el primer govern Demòcrata va traspassar dos punts de la branca general a la de jubilació i ho va retirar en comprovar que era "una disbauxa".

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




