Ordino aprova un pressupost de 20 milions d'euros
Presenta un dèficit de gairebé 5 milions d'euros
Un moment de la sessió de consell de comú d'Ordino. / Mireia Reynal
Ordino
El comú ha aprovat els comptes per al 2023 amb un dèficit de 5 milions d'euros, que segons la majoria es podran cobrir amb els romanents de tresoreria.
La partida d'ingressos més rellevant del pressupost -que s'ha aprovat amb nou vots a favor i un en contra per part del conseller de la minoria Enric Dolsa- assoleix la xifra de tres milions d'euros i fa referència a la construcció d'un aparcament vertical a la urbanització de la Unitat d'Actuació 21 que està situada a la carretera del coll d'Ordino, on anteriorment la corporació havia previst la instal·lació d'una residència geriàtrica.Per la seva banda, Dolsa ha comentat que "amb els preus que hi ha al mercat i la problemàtica que hi ha en l'àmbit de país, ara no és el moment de construir aquest aparcament" i ha opinat que "seria millor esperar un any i mig o dos". Considera que es podrien destinar aquests milions a rebaixar el préstec d'11 milions d'euros" ha puntualitzat. De fet, l'aparcament tindrà un cost total de 5,5 milions d'euros, i s'acabarà de finançar durant l'exercici relatiu al 2024.
Quant a la resta de partides importants previstes per a l'exercici de l'any vinent destaquen la renovació de l'Hotel Casamanya (312.500 euros), la renovació de voravies de la parròquia (602.000 euros), l'ampliació del camí de Sornàs (190.000 euros), les millores d'eficiència energètica (161.000 euros) i les actuacions a parcs infantils (73.000 euros).




