Els apartaments turístics fregaran el ple per aquest Cap d'Any
L'ocupació es preveu entre el 85 i el 100%

El president de l'Associació d'Empreses d'Allotjaments Turístics, Àlex Ruiz. / SER

Andorra la Vella
Les previsions del sector per aquest final de 2022 són molt bones. Segons ha explicat el president de l'Associació d'Empreses d'Allotjaments Turístics, Àlex Ruiz, les ocupacions oscil·len entre el 85 i el 100% depenent del complex. Fins i tot, alguns empresaris han apujat preus respecte a les mateixes dates del 2021.
Manifesta que els apartaments que es troben a la parròquia de Canillo tenen bones ocupacions fins al 5 de gener, mentre que al Pas de la Casa, els percentatges baixen perquè la setmana vinent els alumnes tornen a les escoles.
Pel que fa a la manca de neu, Ruiz explica que els preocupa i alguns clients se'ls han queixat. Algunes de les queixes que els hi han traslladat és que les estacions cobren el preu total del frofet quan no tenen totes les instal·lacions obertes.Des del sector fan un bon balanç de l'hivern amb bones xifres tant per la Puríssima com per Nadal.
La inflació es nota en els sopars de Cap d'Any
Restauradors i hotelers es mostren optimistes de cara al darrer sopar de l'any. La Covid-19 ha afectat aquesta celebració fora de casa els darrers dos anys i enguany sense restriccions, les festes es tornaran a celebrar als diferents establiments. Cal tenir en compte un element que també hi té un paper força destacat, la inflació. L'augment del cost de la vida ha comportat un encariment dels aliments i, ben segur, es notarà en els preus dels sopars.
El director de la Unió Hotelera, Jordi Pujol, explica que en alguns hotels l'àpat pot oscil·lar entre 120 i 190 euros, mentre que als restaurants els preus es mouen entre 70 i 90 euros. Considera que són preus que es pagaven abans de la crisi sanitària.
Destaca que aquest any s'han reservat molts sopars de Cap d'Any entre els mesos de setembre i octubre de turistes que volien passar les darreres hores del 2022 al Principat.




