Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Els bombers amenacen de convocar una vaga

Argumenten mala praxis de la direcció en el repartiment de les hores de guàrdia operativa

ANA

Andorra la Vella

Els tres sindicats que representen els agents del Cos de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvaments han emès un comunicat pel qual expressen el seu malestar per l'intent de la direcció de modificar "de forma discrecional i arbitrària el nombre d'hores de les guàrdies operatives". Aquesta situació, afegeixen, els crea "crispació i malestar" acusen la direcció de males praxis i que per revertir-ho, faran "les protestes pertinents" i fins i tot, l'"exercici del dret de vaga" que reconeix la constitució.

La polèmica per les hores extraordinàries ve de lluny, quan es va aprovar el 2018 el reglament que desplegava la llei específica del cos i que incloïa els paràmetres per calcular les guàrdies operatives anyals i les situacions d'emergència o de necessitat. Posteriorment, es va aprovar la llei de la Funció Pública que unificava el criteri a tots els treballadors públics, inclosos els bombers, fins que una sentència del Tribunal Constitucional, ho va impugnar i va obligar a tornar al reglament de la llei.

Els bombers denuncien que la direcció no està respectant aquesta situació i això els afecta a la seva la conciliació laboral i familiar. A més, se senten indefensos i lamenten la manca de transparència amb la qual actuen.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir