Irineu Esteve es troba a poques hores de tornar a competir en els Campionats del Món de Planica
El fondista continua demà el calendari competitiu amb la cursa masculina dels 15K en skating
Irineu Esteve durant una cursa als mundials de Planica / NordicFocus
Andorra la Vella
El fondista continua demà el calendari competitiu d'aquesta cita internacional amb la cursa masculina dels 15km en skating.
Esteve arriba després d'haver signat una meritòria 12a posició en els 30km en skiathló clàssic/lliure, però, diu, no ha tingut uns darrers dies fàcils.
La cursa de demà serà molt més ràpida, un aspecte que no sol beneficiar en excés el competidor tricolor, més especialitzat en llargues distàncies. No obstant això, Esteve vol treure la motivació d'on sigui per fer un bon paper en aquests 15 km en skating.
La cursa s’iniciarà a partir de les 12:30h en la que serà la penúltima participació d'Esteve a Eslòvenia, i és que al davant encara haurà d'afrontar els 50km mass start clàssic aquest diumenge, a partir de les 12.00 hores.
Les sortides seran cada trenta segons. Irineu Esteve sortirà amb el dorsal 30, això és a les 12:45h. La cursa comptarà amb una participació de 100 corredors.
Fins el moment, la millor posició d’Esteve a uns Mundials ha estat l’obtinguda el passat divendres a la cursa d’skiathlon, quan va ser 12è. A la distància que correrà aquest dimecres, de 15km individuals en skating, el seu millor resultat va ser fa dos anys, als Mundials d’Oberstdorf (Alemanya), quan va ser 15è.
En altres Mundials, Seefeld (Àustria) i Lahti (Finlàndia), també va córrer la distància de 15km, però en aquest cas en clàssic. En aquelles curses va ser 22è a la cita austríaca de 2019, i 28è a la finlandesa de 2017.

David Sansaloni
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra, especialitzat en temes esportius, econòmics i socials.




