Espot manté que cal gravar més la inversió estrangera si se centra en l'habitatge
El candidat Demòcrata té clar que no es pot prescindir d'aquest element, ja que la construcció té un pes molt important a l'economia del país

Xavier Espot durant un acte aquest matí. / Demòcrates

Andorra la Vella
El candidat Demòcrata, Xavier Espot, té clar que no es pot prescindir d'aquest element, ja que la construcció té un pes molt important a l'economia del país i a més, genera molts llocs de treball, però també accepta que ha estat part del problema de l'habitatge. És per això que proposa la creació d'una nova taxa que gravi la inversió estrangera en matèria d'habitatge.
Afegeix que Andorra ofereix unes condicions de vida immillorables i que és just que qui en vulgui gaudir, ho pagui.
Un dels elements que destaca per no eliminar-la és la diversificació de l'economia. En aquest punt, ha fet una defensa de l'acord d'associació i de la inclusió al mercat comunitari, com l'element que donarà la seguretat jurídica necessària com per atraure definitivament els projectes d'alt valor als quals ha d'aspirar el país, i per tant dependre menys de la construcció.
També ha comentat que caldrà establir restriccions en determinades zones, respecte a la construcció de pisos turístics, i també de segones residències, i que cal agilitzar al màxim els tràmits d'autorització d'inversió estrangera.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




