La duana accentua el diferencial negatiu d'ingressos respecte a l'any passat
Els 49,5 milions d'euros acumulats es queden lluny dels més de 54 que havia aconseguit el 2022

ANA

Andorra la Vella
L'oficina ha xifrat en 49,5 milions d'euros els diners recaptats en el primer trimestre de l'any, una dada que representa un 8,6% menys que el 2022. La tendència és clara i si al gener, el diferencial era d'un -2,5%, al febrer va créixer fins al -5,3%. Amb dades de març, els 49,5 milions d'euros acumulats es queden lluny dels més de 54 que havia aconseguit l'any anterior.
L'element clau està en les importacions de tabac, que han caigut gairebé un 30% respecte aleshores, passant de 25 milions a només 17,6. Aquesta xifra està més a prop de les aconseguides el 2021, que no pas el 2022, quan els efectes de la pandèmia encara es feien sentir.
La resta de sectors es mantenen pràcticament iguals, fins i tot amb algun repunt, com ara el d'Altres Mercaderies que creix el 24%.




