Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Font considera que la Covid està normalitzada i, per tant, tindrà el mateix tractament que la resta de malalties

El ministre de Salut en funcions, Albert Font, afirma que continuaran atents i vigilants a l'evolució que segueixi, però que ho faran en el mateix nivell que la resta de malalties víriques

El ministre de Salut en funcions, Albert Font / ANA

El ministre de Salut en funcions, Albert Font

Andorra la Vella

El ministre de Salut en funcions, Albert Font, ha explicat que deixaran de donar informació sanitària sobre l'evolució de la pandèmia, després que l'Organització Mundial de la Salut, deixés de considerar-la una emergència sanitària, el divendres passat. En aquest sentit, afirma que continuaran atents i vigilants a l'evolució que segueixi, però que ho faran en el mateix nivell que la resta de malalties víriques. Una política que també recomana al seu successor al ministeri.

La decisió no comporta cap acció paral·lela, més enllà de mantenir que els centres sanitaris i sociosanitaris que vulguin, puguin requerir l'ús de la mascareta, o recomanar igualment que les persones que considerin que cal portar-la, que ho facin. A més, encara faran els testos i promocionant les campanyes de vacunació, especialment per als col·lectius més vulnerables.

El ministre en funcions ha comentat que a banda del brot que es va detectar la setmana passada a la residència de Clara Rabassa, n'hi ha hagut un segon a Sant Vicenç d'Enclar. No està clar l'origen, tot i que admet que podria ser el mateix, ja que alguns treballadors fan servei als dos espais. Tot i així, explica que la simptomatologia és tan lleu que els permet deixar de buscar la malaltia.

Quant a la demanda quinzenal que fan al Consell General perquè faculti l'executiu per prendre mesures, diu que en la pròxima sessió del Consell de Ministres debatran si ho mantenen o tampoc val la pena fer-ho.

Arnald Sanllehy

Arnald Sanllehy

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir