Dues de cada tres persones no tenen problemes de conciliació
Dones i homes accepten clarament que són les dones qui fan més tasques relacionades amb la llar i la cura dels infants

Hi ha més homes que consideren que fan la mateixa feina a casa que dones que ho acceptin / Cadena SER

Sant Julià de Lòria
És un altre element que deixa l'Observatori elaborat per l'ARI que detalla com el 72% de les persones enquestades asseguren que no els costa conciliar la vida familiar i laboral. A més hi ha un 67% que afirmen que la feina no els genera cap dificultat per desenvolupar les responsabilitats familiars. Per aquells qui sí que en tenen, que són poc més del 16%, els principals inconvenients són l'incompliment de les hores de treball o el fet de tenir una llarga jornada laboral.
Entrant al detall sobre la percepció que tenen els homes i les dones respecte a la realització de les tasques de la llar, específicament per les parelles que tenen fills menors de 15 anys, hi ha una clara acceptació per part dels dos sexes que són les dones qui en fan més, però, en canvi, divergeixen quan diuen que fan les mateixes, ja que sempre ho diuen més homes del que ho corroboren les dones.
El darrer element d'anàlisi de l'Observatori està relacionat amb la salut. En aquest cas, apliquen el test de Goldberg que detecta possibles casos d'ansietat o de depressió i resulta que un 29% podrien patir la primera, un 38% la segona i un 22% totes dues. Són dades que creixen lleugerament respecte anteriors estudis.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




