Es dispara la percepció sobre la problemàtica de l'habitatge
Un 67% de les persones que han participat en l'Observatori del primer semestre de l'any, considera que l'habitatge és el principal problema que tenen

El director del departament de sociologia d'Andorra Recerca i Innovació, Joan Micó / ANA

Sant Julià de Lòria
Un 67% de les persones que han participat en l'Observatori del primer semestre de l'any, que realitza el departament de sociologia d'Andorra Recerca i Innovació, considera que l'habitatge és el principal problema que tenen, una dada que supera el 70% si s'agrupa amb altres elements com són el nivell de vida o els salaris. A més, el 40% dels enquestats assegura que els afecta directament i aquesta xifra ha crescut gairebé 30 punts en només dos anys.
Altres dades rellevants són l'augment de 3,5 punts de l'encariment del cost de vida o la reducció per la preocupació del trànsit i dels salaris. Aquesta darrera s'explica, diu Micó, perquè l'enquesta es va fer poc després de l'increment dels sous que va obligar el Govern l'any passat.
Des d'aquest punt de vista, millora la percepció que té la població sobre la situació econòmica, puja gairebé 9 punts respecte al semestre passat, però, en canvi, no creuen que l'any vinent sigui millor. En aquest sentit, el director del departament de sociologia de l'ARI reconeix que els ha agafat per sorpresa, tenint en compte el fort increment dels preus.
L'observatori és un estudi general amb enquestes a 754 persones que es va fer durant segona setmana d'abril.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




