Salut descarta rescindir el contracte a l'adjudicatària del transport sanitari no medicalitzar
La ministra Helena Mas insisteix que el servei no s'ha vist alterat i que confia en el procés de mediació engegat fa uns mesos

La ministra de Salut, Helena Mas / Demòcrates

Andorra la Vella
La ministra titular, Helena Mas, confia en el procés de mediació que s'ha engegat per resoldre el problema existent entre la companyia i els treballadors d'un servei, que no s'ha vist alterat malgrat aquesta situació, ha declarat. En aquest punt, recorda que fa uns mesos que s'ha engegat aquest procés, del qual no en pot parlar per qüestionsd e confidencialitat, i que inclou les reunions necessàries amb les dues parts per assolir una entesa.
En aquest sentit, no creu que ni internalitzar el servei ni tampoc rescindir-li el contracte, siguin la millor solució.
Mas ho ha explicat durant la sessió de control al Govern, en la qual ha respost les dues preguntes que li han formulat des de les files d'Andorra Endavant i de l'aliança Socialdemòcrata. Quant a l'afectació que ha tingut en el servei, diu que ha estat mínima i que els treballadors del SUM que cobreixen les baixes de la plantilla del transport sanitari no medicalitzat, ho fan per la seva voluntat i en el seu temps lliure.
També s'ha referit al dret de l'oblit oncològic, un element en el qual ja treballen perquè comparteix la idea que no es pot discriminar a ningú, especialment a l'hora de demanar un préstec bancari o contractar una assegurança, però que encara està en un estadi preliminar.
Per la seva part, la ministra d'Afers Socials, Trini Marín, ha assegurat que no hi ha cap persona en situació de dependència que no estigui atesa i, malgrat que existeix una llista d'espera per accedir a una residència pública, manté que tothom està cobert, sigui perquè es troba en un centre privat o perquè rep les prevencions del servei d'Atenció Domiciliària o per qualsevol altre servei social.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




