Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Unicef estableix la baixa natalitat d'Andorra com una de les seves principals preocupacions

El Principat es troba a la cua d'Europa amb una taxa de 0,9 fills de mitjana per dona en edat fèrtil, quan perquè hi hagi un relleu generacional hauria de ser 2,1

El nou director del Comitè Nacional d'Andorra per l'Unicef, Albert Mora. / Unicef Andorra

El nou director del Comitè Nacional d'Andorra per l'Unicef, Albert Mora.

Andorra la Vella

Unicef estableix la baixa natalitat d'Andorra com una de les seves principals preocupacions.

El Principat es troba a la cua d'Europa pel que fa a la taxa de natalitat. És de 0,9 fills de mitjana per dona en edat fèrtil, quan perquè hi hagi un relleu generacional hauria de ser 2,1. Aquestes xifres preocupen, i molt, a Unicef, i en paraules del seu director, Albert Mora, cal engegar accions com més aviat millor, començant per minvar la desigualtat que existeix actualment.

A Andorra neixen poques persones, un fet que contrasta amb el fet que, segons les enquestes realitzades, una de cada tres parelles voldrien tenir més d'un fill, però no veuen factible conciliar treball i família. Tot plegat ha provocat que s'hagi reduït la natalitat a la meitat en només una dècada.

A això se suma la dificultat per conciliar la vida laboral amb la vida familiar, sobretot en sectors com el comerç o l'hostaleria, amb horaris complicats. L'alt cost de la vida s'estableix també com un dels principals obstacles perquè la gent jove es plantegi tenir un fill, i és que segons el darrer informe elaborat pel Departament d'Estadística, un fill costa 747 euros al mes.

David Sansaloni

David Sansaloni

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra, especialitzat en temes esportius, econòmics i socials.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir