Diversand confia en la bona resposta del Govern per tirar endavant una llei LGTBIQ+
Calvo defensa que la llei hauria de ser molt àmplia, que empari i protegeixi els drets del col·lectiu

Una imatge d'una manifestació per reivindicar els drets del col·lectiu LGTBIQ+. / NACHO GALLEGO (EFE)

Andorra la Vella
Diversand confia en la bona resposta del Govern per tirar endavant una llei LGTBIQ+.
Les converses entre l'associació i l'Executiu continuen avançant per tal d'aconseguir que Andorra tingui una llei integral LGTBIQ+ que empari i protegeixi els drets del col·lectiu. La presidenta de l'associació, Nieves Calvo, ha explicat a la Cadena Ser que, de moment, la resposta del Govern convida a l'optimisme. Veu mà estesa, però assenyala que cal anar pas a pas.
Calvo defensa que la llei hauria de ser molt àmplia i englobar aspectes com l'educació i els drets pel que fa a l'àmbit laboral, i també va posar en relleu la necessitat de treballar perquè no hi hagi discriminació a les empreses.
Finalment, pel que fa a la reunió que es va mantenir amb el ministeri de Salut, amb la ministra Helena Mas al capdavant, des de Diversand van sortir satisfets en termes generals, però recalquen que ja han demanat a la CASS que es posin en marxa els circuits per fer efectius els tractaments d'hormonació i assignació de gènere que ja integra la cartera de serveis. La lentitud del sistema està sent l'obstacle més gros, i és que ja tenen diversos casos que estan a l'espera que entrin en funcionament.

David Sansaloni
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra, especialitzat en temes esportius, econòmics i socials.




