El Govern rep amb "disgust, sorpresa i llàstima" la negativa de Concòrdia i Liberals a formar part del pacte d'estat per l'acord d'associació amb la UE
El ministre portaveu, Guillem Casal, defensa que és un projecte compartit, no un projecte del Govern actual, i que marcarà el futur d'Andorra

Casal, durant la compareixença d'avui. / SFGA/JAViladot

Andorra la Vella
El Govern rep amb "disgust, sorpresa i llàstima" la negativa de Concòrdia i Liberals a formar part del pacte d'estat per l'acord d'associació amb la UE.
Així de contundent ha estat el ministre portaveu, Guillem Casal, el qual ha explicat que des de l'Executiu lamenten que, en el cas de Concòrdia, el principal partit de l'oposició no formi part d'aquest pacte d'estat. Casal defensa que és un projecte compartit, no un projecte del Govern actual, i que marcarà el futur d'Andorra.
En la seva explicació, Casal assenyala que Concòrdia abandona així l'oportunitat que la seva veu sigui escoltada a la Unió Europea, i veu amb tristesa que el partit que propugna, per exemple, la diversificació de l'economia i el fet de trobar nous sectors d'alt valor afegit, no s'hi sumi.
Pel que fa als motius de la renúncia al pacte d'estat per la Unió Europea de Concòrdia, Casal ha exposat que alguns d'ells, com la resolució de conflictes o els punts referents a la inversió estrangera, no reflecteixen la realitat.
Finalment, el mateix, diu, els ha passat amb Liberals. Aquests van defensar la nul·la incidència que tindria el partit amb les negociacions, i per això van fer un pas al costat. Al respecte, Casal ha assenyalat que el fet d'apartar-se juga en contra de l'objectiu final, que seria "enfortir Andorra i fer que la veu i l'opinió de les diferents forces polítiques s'escolti a Europa".

David Sansaloni
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra, especialitzat en temes esportius, econòmics i socials.




