Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Finances elaborarà el pressupost del 2024 amb una base superior al 4,2% de l'IPC

El ministre Lladós espera un nou informe d'estadística per aproximar la xifra final de l'índex de preus al consum, però preveu que estigui al voltant d'un punt o un punt i mig

Ramon Lladós, ministre de Finances / SFGA

Ramon Lladós, ministre de Finances

Andorra la Vella

El ministeri corresponent, amb Ramón Lladós al capdavant, tindrà molt en compte sobretot les partides que tinguin una vinculació directa amb l'IPC o siguin susceptibles d'afectacions d'aquest índex. El seu dia, i d'acord amb els informes del departament d'Estadística, el Govern va preveure que el pressupost del 2024 anés vinculat amb el 4,2% d'IPC, que és la xifra sobre la qual es continua actuant avui dia, i fins que es corrobori un augment d'aquesta.

Lladós ha confirmat, doncs, que necessitaran una mica més de temps del previst per tal de no deixar cap serrell i tenir tots les xifres quadrades. No obstant això, es volen complir els terminis i el ministre confia a tenir tota la documentació pressupostaria dins de la legalitat establerta, que finalitzaria aquest mes.

Uns números moguts, segons ha declarat Lladós, a causa dels constants canvis de l'IPC, que afecten tant els ingressos com a les despeses. El ministre està a l'espera d'un nou informe d'Estadística que verifiqui quin serà l'augment respecte del 4,2% que es preveia inicialment. El que ha confirmat és que serà superior, i ara només falta saber quan s'incrementarà, però podria estar al voltant d'un punt o un punt i mig.

Finalment, el ministeri buscarà els marges adequats perquè el pressupost, dins del límit, pugui encabir aquest context, tal com s'ha fet en anys anteriors.

David Sansaloni

David Sansaloni

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra, especialitzat en temes esportius, econòmics i socials.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir