Un rescat per part del cos de Bombers podria costar més de 6.000 euros
L'Executiu busca demanar responsabilitat a la ciutadania i prevenir i sensibilitzar sobre l'actuació del cos

Els Bombers actuen en un incendi.

Andorra la Vella
Un rescat per part del cos de Bombers podria costar més de 6.000 euros.
El Govern ha aprovat el reglament que fixa els preus públics per les actuacions del cos de rescat. Mitjançant un annex ha quedat establert el que hauria de pagar un usuari per ser beneficiari de l'actuació dels professionals en casos de negligència pròpia. Per exemple, el cost d'una hora de la sortida d'un helicòpter biturbina costaria 6.394 euros, i una hora d'un camió autoescala correspondria a 105 euros.
Segons ha explicat el ministre portaveu, Guillem Casal, la voluntat del Govern és fer valdre i establir el cost dels serveis que presten els Bombers i que no respon a una urgència o que són fruit d'una negligència o imprudència. Això sí, serà el mateix cos de Bombers qui decidirà, mitjançant justificació, si l'actuació ha de ser rescabalada o no.
L'Executiu busca demanar responsabilitat a la ciutadania i prevenir i sensibilitzar sobre l'actuació dels Bombers, rebutjant així, segons Casal, qualsevol idea vinculada amb la recaptació que, diu, no és l'objectiu de cap manera.
Finalment, i en un altre àmbit, Casal ha assenyalat que el Govern, concretament el ministeri d'Afers Exteriors, ha aprovat una partida d'ajuda humanitària d'emergència de 20.000 euros al Comitè Internacional de la Creu Roja, i de 30.000 euros per l'Agència de les Nacions Unides per als refugiats de Palestina a l'Orient Mitjà. D'aquesta manera, Andorra dona la mà a ajudar les persones afectades pel conflicte entre Israel i Palestina que es troben en les zones, sobretot, pròximes a Gaza.

David Sansaloni
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra, especialitzat en temes esportius, econòmics i socials.




