Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El Govern treballa per aprovar la despenalització de l'avortament a mitjans del 2025

El ministre de Relacions Institucionals, Ladis Baró, afirma que ha obert un diàleg amb la Santa Seu i que serà una prioritat de la legislatura

El ministre de Relacions Institucionals, Ladis Baró, ha compareguut davant de la comissió legislativa del Consell General / Consell General

El ministre de Relacions Institucionals, Ladis Baró, ha compareguut davant de la comissió legislativa del Consell General

Andorra la Vella

Aquesta serà una de les dues prioritats que s'ha fixat el ministre de relacions institucionals, educació i universitats, Ladis Baró, per aquesta legislativa. Ho ha explicat en la seva compareixença a la comissió legislativa i ha reconegut que legalment no és una qüestió complexa, tot i que el diàleg amb la Santa Seu ha de ser constant. De fet, entén que hi ha bona predisposició, segons va comprovar durant la visita del cardenal Pietro Parolin, durant la celebració de Meritxell, i sobre aquells contactes treballaran perquè sigui una realitat a mitjans del mandat.

En aquest sentit, ha demanat ajuda als consellers generals i els ha emplaçat a treballar conjuntament a partir de l'any vinent, un cop, això sí, s'hagi reunit novament amb els representants del copríncep. El que sí que ha descartat completament és la possibilitat que es pugui avortar al país.

L'altre gran element que caldrà treballar aquesta legislatura és la llei que li reclama el Consell d'Europa a través del consell de poders locals, perquè redactin una llei per la qual el Govern i el Consell general, atenguin les demandes dels comuns. En aquest punt, ha comentat que ho englobarà dins de l'estratègia conjunta per afrontar el creixement urbanístic, a partir dels estudis de càrrega que cada corporació ha d'elaborar.

Finalment, també s'encarregarà de les relacions amb la Unió Europea, tot i que no entrarà en la negociació de l'acord d'associació. Sí que ho farà amb el referèndum, el qual ja ha avançat que es tancarà als andorrans.

Arnald Sanllehy

Arnald Sanllehy

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir