Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Tota l'energia que consumeixi Andorra serà renovable en sis anys

El director general de FEDA preveu tancar l'any amb uns beneficis de 20 milions d'euros que es quedaran en dos milions després de compensar les pèrdues de l'any passat

El director general de FEDA, Albert Moles, i la directora financera de l'entitat, Marta Suñé / FEDA

El director general de FEDA, Albert Moles, i la directora financera de l'entitat, Marta Suñé

Andorra la Vella

Ho ha explicat el director general de FEDA, Albert Moles, durant la presentació del balanç anual amb la premsa, on ha afegit que en aquest termini seran capaços de produir-ne el 33%. Per arribar a aquest objectiu, invertirà gairebé 150 milions fins al 2028, i la principal serà el parc eòlic del pic Maià que costarà 38 milions d'euros i produirà la meitat de l'energia que genera la central d'Encamp.

Per tirar endavant el pla d'inversions i per recuperar les pèrdues provocades per la crisi energètica de l'any passat, FEDA no repartirà dividends ni enguany ni el vinent, i pujarà un 4,2% les tarifes el 2024. Tot plegat, diu Moles, demanaran al Govern que els permetin recapitalitzar-se.

Pel que fa als resultats del 2023, i a falta encara de tancar el mes de desembre, la parapública preveu uns beneficis de 20 milions d'euros que es quedaran en dos milions després de compensar les pèrdues de l'any passat, que van arribar als 18 milions.

Marisol Fuentes Pérez

Marisol Fuentes Pérez

Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir