El Govern tanca el 2023 amb un superàvit de 15 milions d'euros
El ministre de Finances, ramon Lladós, ha recordat que la previsió era caure en un dèficit de 27 milions d'euros

El ministre de Finances, Ramon Lladós / Sergi Perez Moreno

Andorra la Vella
Ha estat el ministre de Finances, Ramon Lladós, qui ha defensat el bon moment que travessa l'economia nacional i ho ha exemplificat amb aquesta dada que millora la previsió del pressupost del 2023 en més de 40 milions d'euros. Cal recordar que aleshores l'executiu havia previst tancar l'any amb un dèficit de 27 milions d'euros, però finalment han obtingut un superàvit de 15 milions.
També ha avançat la dada sobre el PIB del 2023. Malgrat que no és definitiva, sí que apunta que serà del 3,2%, quan les previsions eren de l'1,4%.
Per altra banda, el departament d'Estadística ha publicat l'informe sobre l'IPC avançat del gener que se situa al 4,4%. Són dues dècimes menys que al desembre. Els grups que han ajudat a moderar els preus són el d'aliments i begudes i el de vestit i calçat. Per contra, transport i electricitat han contribuït a augmentar la inflació. Tot i la davallada, encara està per sobre dels registres d'Espanya, que es queda al 3,4%, i de França, al 3,1%.
Xavier Cañada, nou Raonador
D'altra banda, el Consell General va aprovar ahir per unanimitat l'elecció de Xavier Cañada com a nou Raonador del Ciutadà.
Cañada responia a una candidatura consensuada per tots els grups parlamentaris.
Malgrat l'unanimitat, el conseller de Concòrdia Jordi Casadevall ha criticat el procés de selecció i ha demanat més competències per a aquesta figura.
Cañada prendrà possessió del càrrec en els propers dies.
Un altre dels projectes de llei que ha vist la llum aquest dijous ha estat la modificació de la llei de seguretat privada per introduir una flexibilització en els requisits i pal·liar així les dificultats manifestades pel sector per incorporar personal.
Finalment, el Consell General també va aprovar ahir atribuir una nova freqüència de ràdio a l'emissora francesa France Info.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




