Encamp no aplicarà una moratòria a la construcció
La parròquia no ha crescut significativament en els darrers anys i tampoc hi ha una gran demanda, per tant, es permetrà que continuïn entrant nous projectes

Inici de les obres de l'aparcament de la Terra de la Coma Llarga a Encamp / Comú d'Encamp

Andorra la Vella
El cònsol menor de la parròquia, Xavier Fernàndez, recorda que malgrat que la situació de l'habitatge al país és molt severa i, de fet, ells també aplicaran mesures per ajudar a reduir la problemàtica que l'envolta, a Encamp pràcticament no s'ha construït en els darrers anys. Això els dona marge respecte a altres parròquies i, per tant, no aturaran aquest sector. Recorda que tenen un pla basat en tres punts i que actualment no hi ha una gran demanda per fer noves promocions, de manera que poden assumir les que s'han d'iniciar.
També s'ha referit al canvi de model turístic que vol impulsar el Govern, que implica incrementar els visitants que pernocten i que va en detriment dels excursionistes. En aquest sentit, recorda que és un gruix molt important per al Pas de la Casa, amb l'arribada de molts francesos, especialment, els caps de setmana per fer-hi compres. És per això que demana tenir en compte les especificitats del poble fronterer, ja que no són les mateixes que les d'Encamp o qualsevol altra.
Finalment, assegura que col·laboraran amb el Govern i que entregaran les dades que els ha demanat la ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, Conxita Marsol, sobre els propietaris dels pisos buits i sobre el cens d'inquilinat, tan aviat com les tinguin.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




